Instrukcje
Zajęcia 1 - wg. planu dr Myszki (bez sprawozdania)
Zajęcia 2 - wg. planu lab. 2 oraz lab. 2az modyfikacjami (sprawozdanie).
Ad lab. 2a:
- Po ustaleniu okresu zmienności temperatury należy, na podstawie charakterystyki częstotliwościowej, odtworzyć przebieg wyjściowy i przeanalizować ewentualne różnice. Wskazówka: w Matlabie pomocna będzie funkcja
ifft
. - W kolejnym kroku należy zbadać wpływ filtracji wybranych częstotliwości na kształt odtwarzanego przebiegu.
- Wskazówka 1: filtracja sprowadza się do “zerowania” tych częstotliwości składowych, które uważamy za niepożądane.
- Wskazówka 2: podczas “zerowania” trzeba wziąć pod uwagę iż widmo sygnału ma postać symetryczną.
- Następnie zaproponować zakres filtrowanych częstotliwości tak aby przebieg zachował swój charakter.
- Udokumentować wnioski i spostrzeżenia.
Sprawozdanie z zajęć powinno zawierać:
- Porównanie wyników interpolacji linear, spline, pchip, cubic a) przebieg 1 dniowy b) przebieg 7 dniowy
- Porównanie pochodnych do 3 rzędu (włącznie) metody spline vs pchip/cubic (do wyboru) - przebieg 1 dniowy
- Interpolację trygonometryczną przebiegu tygodniowego a) A(t) -> A(f) następnie odczyt częstotliwości z wykresu amplitudowo-częstotliwościowego b) A(f) -> A*(t) następnie porównanie z oryginałem c) “filtracja” w dziedzinie częstotliwości, A’(f) -> A(t) następnie porównanie z oryginałem
Zajęcia 3 - instrukcja
Pliki:
- TN_09 – A, F
- TN_12 – A, F
- TP_12 - A, F
Zajęcia 4 - instrukcja
Zajęcia 5 - wg. planu dr Myszki - lab.4 (bez sprawozdania)
Materiały dodatkowe
Podstawy analizy częstotliwościowej (zajęcia 3)
Aproksymacja (zajęcia 4) fit, ( oraz dodatkowe fukncje/modele aproksymacyjne) np.: f = fit(x,y,'exp2')
polyfit (oraz polyval)