Projekt

Instrukcje

Zajęcia 1 - wg. planu dr Myszki1 (bez sprawozdania)

Zajęcia 2 - wg. planu lab. 2 1 oraz lab. 2a1z modyfikacjami (sprawozdanie).

Ad lab. 2a:

  1. Po ustaleniu okresu zmienności temperatury należy, na podstawie charakterystyki częstotliwościowej, odtworzyć przebieg wyjściowy i przeanalizować ewentualne różnice. Wskazówka: w Matlabie pomocna będzie funkcja ifft.
  2. W kolejnym kroku należy zbadać wpływ filtracji wybranych częstotliwości na kształt odtwarzanego przebiegu.
    • Wskazówka 1: filtracja sprowadza się do “zerowania” tych częstotliwości składowych, które uważamy za niepożądane.
    • Wskazówka 2: podczas “zerowania” trzeba wziąć pod uwagę iż widmo sygnału ma postać symetryczną.
  3. Następnie zaproponować zakres filtrowanych częstotliwości tak aby przebieg zachował swój charakter.
  4. Udokumentować wnioski i spostrzeżenia.

Sprawozdanie z zajęć powinno zawierać:

  1. Porównanie wyników interpolacji linear, spline, pchip, cubic a) przebieg 1 dniowy b) przebieg 7 dniowy
  2. Porównanie pochodnych do 3 rzędu (włącznie) metody spline vs pchip/cubic (do wyboru) - przebieg 1 dniowy
  3. Interpolację trygonometryczną przebiegu tygodniowego a) A(t) -> A(f) następnie odczyt częstotliwości z wykresu amplitudowo-częstotliwościowego b) A(f) -> A*(t) następnie porównanie z oryginałem c) “filtracja” w dziedzinie częstotliwości, A’(f) -> A(t) następnie porównanie z oryginałem

Zajęcia 3 - instrukcja2

Pliki:

Zajęcia 4 - instrukcja2

Zajęcia 5 - wg. planu dr Myszki - lab.41 (bez sprawozdania)


Materiały dodatkowe

Podstawy analizy częstotliwościowej (zajęcia 3)

Aproksymacja (zajęcia 4) fit, ( oraz dodatkowe fukncje/modele aproksymacyjne) np.: f = fit(x,y,'exp2') polyfit (oraz polyval)


  1. kliknij LPM aby otworzyć ↩︎ ↩︎ ↩︎ ↩︎ ↩︎ ↩︎ ↩︎

  2. liknij LPM aby otworzyć lub PPM aby zapisać plik ↩︎ ↩︎ ↩︎ ↩︎ ↩︎